woensdag 8 april 2009

Podcasts


Met het gebruik van podcasts ben ik al een tijdje vertrouwd. Ik heb me namelijk een tweetal jaren geleden via I-tunes op enkele podcasts geabonneerd. Eén daarvan is die van Songlines, een heel goed Engels wereldmuziektijdschrift. Elke keer als er een nieuw nummer verschijnt maken zij ook een podcast met interviews, muziekfragmenten enz. Ik heb de RSS-feed van deze podcast nu ook toegevoegd aan Google Reader. Via Vlaamse podcasts ben ik uitgekomen op de podcast van Iedereen Leest! Daarvan heb ik de feed toegevoegd aan de rechterkant van de blog. Persoonlijk vind ik podcasts een aangename uitvinding. Je luistert wanneer je zelf wil en zo vaak je wil naar een bepaalde uitzending. Een podcast opzetten voor de bib kan zeker nuttig zijn, getuige de voorbeelden uit de cursus, maar je moet er de tijd, technische know-how en talent (vb. mooi stemtimbre) voor hebben om er iets waardevols van te maken voor de gebruiker. Een amateuristisch gemaakte podcast zou alleen maar anti-reclame zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten