vrijdag 10 april 2009

Youtube: mijn favoriet!



Hierbij zijn we toe aan de tot nu toe plezantste web 2.0 toepassing uit deze cursus. Privé heb ik youtube al lang ontdekt. Als je aan het surfen bent naar info i.v.m. muziek kom je er vanzelf al snel bij uit. En wat een schat aan filmpjes zijn er daar te vinden! Videoclips, concerten, filmtrailers, leuke filmfragmenten of toffe items uit televisieseries (vooral het zappen naar komische stukjes werkt verslavend). Voor de blog van onze bib maak ik regelmatig gebruik van youtube om berichten te illustreren. Bij items over film of muziek is die combinatie logisch, maar ook bij een boekbespreking kan je bijvoorbeeld een interview met de auteur toevoegen. Mogelijkheden te over dus. Nog plezanter wordt het natuurlijk als de bibliotheek zelf een pagina op youtube heeft met eigen filmpjes van activiteiten of een rondleiding in de bib. Zover zijn we nog niet, maar we gaan het zeker bekijken of het ons lukt. Het lijkt in elk geval gemakkelijker en laagdrempeliger om mee te werken dan een eigen podcast. Een videocamera hebben we alvast in huis. Ik heb ook een poging ondernomen om met behulp van Jing een screencast te maken, maar dat is me uiteindelijk toch niet gelukt.
Hieronder een concertfragment van de Nederlandse 70's band Gruppo Sportivo met 'Beep beep love', ons allen welbekend als 'het leven van A tot Z' (zie hier)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten